Codzienne sprzątanie w hotelu – co obejmuje?
Codzienna praca personelu sprzątającego w hotelu obejmuje szereg czynności, które mają na celu utrzymanie pokoju w nieskazitelnej czystości. Standardowe sprzątanie pokoju hotelowego przy gościu lub podczas jego nieobecności zawiera:
-
Wymianę ręczników i pościeli w trakcie pobytu (zgodnie z polityką hotelu lub na życzenie gościa),
-
Uzupełnienie środków higienicznych, takich jak mydło, szampon czy chusteczki,
-
Odkurzanie i mycie podłóg,
-
Wyrzucenie śmieci i opróżnienie koszy,
-
Przemycie powierzchni mebli, blatu biurka czy stolika środkami czyszczącymi i antybakteryjnymi,
-
Wietrzenie pokoju w celu zapewnienia świeżości powietrza,
-
Mycie lustra i sprawdzenie czystości łazienki.
Jak często sprzątane są pokoje?
Większość hoteli oferuje codzienne sprzątanie, jednak niektóre obiekty dają gościom wybór – można np. odmówić codziennego serwisu. W luksusowych hotelach częstotliwość sprzątania może obejmować nawet dwa razy dziennie – poranne porządki oraz wieczorną usługę „turn-down”, czyli przygotowanie pokoju do snu (m.in. poprawienie pościeli i przyciemnienie świateł).
Sprzątanie pokoju hotelowego przy gościu – czy można odmówić?
Nie każdy gość czuje się komfortowo, gdy obsługa sprząta pokój w jego obecności. Warto wiedzieć, że zawsze masz możliwość odmowy usługi sprzątania w czasie swojego pobytu. Możesz skorzystać z zawieszki na klamkę „Nie przeszkadzać” lub zgłosić w recepcji, że nie życzysz sobie wizyt personelu sprzątającego w danym dniu.
Z drugiej strony, jeśli pierwszy raz w hotelu spędzasz noc, warto mieć świadomość, że sprzątanie nie zawsze odbywa się pod nieobecność gościa. Jeśli wrócisz do pokoju w trakcie sprzątania, możesz poprosić personel o dokończenie w innym czasie lub, jeśli Ci to nie przeszkadza, poczekać w pokoju na zakończenie prac.
Standardy higieny w hotelach – czego możesz oczekiwać?
Hotele dbają o najwyższy poziom czystości, a standardy sprzątania są zgodne z wytycznymi sanitarnymi. Czego możesz się spodziewać jako gość?
-
Dezynfekcja kluczowych powierzchni, takich jak klamki, piloty do telewizora czy włączniki światła.
-
Czyste i pachnące pościele oraz ręczniki, zazwyczaj prane w wysokiej temperaturze.
-
Regularna kontrola czystości przez nadzór hotelowy, by zapewnić najwyższy standard higieny.
-
Dbałość o detale, takie jak schludnie ułożone kosmetyki hotelowe czy świeżo umyte szkło w minibarze.
Sprzątanie w hotelu to standardowa usługa zapewniająca komfort i higienę podczas pobytu. Każdy gość ma wpływ na zakres usług sprzątania, a jeśli nie chce, aby prace odbywały się przy jego obecności, może to zgłosić obsłudze. W Hotelu Czarny Potok dbamy o najwyższą jakość sprzątania, zapewniając komfortowy i czysty pobyt.